Hiss,höjst,dekadent nu är hösten här!

"Nerverna i näsans slemmhinnan retas av främmande ämnen och reagerar genom att skicka signaler till andningscentra, som ligger i hjärnbasen. Signalerna skickas till andningsmusklerna och får en först att andas in och sedan att stänga springan mellan stämbanden och använda andingsmusklerna för att pressa ihop bröstet.

När luften i lungorna är under tillräckligt högt tryck öppnas luftvägarna och då uppstår en formlig luftexplosion."

För er som spenderat timmar med mig i dag eller kanske tillockmed i helgen, vet att jag har en mycket irriterande ny vän som förföljer mig. Detta är en HAN , av den enkla anledningen att jag inte förstår mig på honom, han irriterar mig, är i vägen och fyller ingen funktion. Tilltalsnamn Förkylning Nysning. Detta är så fullkomligt värdelöst och jag tycker mig själv vara värd bättre än så. Men istället för att vara bitter så har jag acceptera läget (vi är inte alla guds barn). Det är vid just dessa tillfällen då livet tar en ny riktning som man får se chansen i att lära sig någonting. SÅ efter ca 9 timmar spenderade på Telefonplan (Hyperisland,digitalamedier,min skola de kommande 2 åren) gick jag med tunga,beslutsamma steg mot tunnelbanan. Efter lite smaklös mat (fiskbullar,potatis och en halv gurka) lade jag mig med benen i högläge,datorn på magen och Teenage mutant ninja turtles team song på högst volym (http://www.youtube.com/watch?v=90Tueundpyk). Efter lite sökande och motiverande texter kring hur man blir av med denna

ihärdiga kille, hittade jag en fin text som sa mer än de vackra frasen "Vart har du varit hela mitt liv ". Meningen lyder

-"När man nyser kan det bildas upp till 5 000 st små droppar som flyger ut med hastigheter över 160 km/h."

Om ni inte vid detta laget insett att detta inte är en kille, utan en enkel svenska höst förkylning jag talar om, så vet ni de nu. Dock ni som insett detta för ett tag sedan, har nog också intett att jag lite metaforikst avbildar denna förkylning med just killar. Varför?! ja de kan fråga sig, de finns ingen rimligförklaring till detta, men de är iallafall inte ett så korkat uttalande som "Ni kvinnor snackar om att föda barn, då har ni inte vart med när en man har haft en riktig förkylning".

Mmm nu är de dags för att läsa en bok. Mästaren och Margarita, sjukt bra!

Stay B


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så cool

2008-09-04 @ 18:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0