För inbördesbeundran på Hyperisland!

Under två veckors tid har vi haft en modul som heter Information Society, vi har undersökt kommande och nutida trender inom framför allt digitala Medier. Min grupp har grävt ner sig i Tekniken och trenderna i spelindustrin. Jag kan inte beskriva mitt intresse för spel, för de exciterar inte! Men efter dessa veckor så kan jag säga att jag har lockats till att vara en liten del av den världen. Kanske ska bli en sådan där Casual Gamer.. Här komme är iallfall min utvärdering och mina reflektioner över min grupps arbetsprocess. Detta är grupp 9! 25 Augusti,Måndag 09.00- Alla är lätt förvirrade söker sig till sina platser och efter att krånglat med servern och gruppuppgifter finner vi varandra. En Norrman,en 08, 2 Smålänningar,och en Jämtländska. Alla med stor iver och en stark önskan om att få vara produktiv och kreativ. Detta kan komma vara vårat första snedsteg. I all denna iver glömde vi allt vad UGL heter, vi glömde rollerna,målet, HUR, och struktur. Efter ca 20 min i processuppföljningen satt vi alla med en förvånad uppsyn och insåg att den föregående veckan varit mer ett individuellt arbete där alla fogat sig efter varandra och missat hela meningen med att fokusera på processen och inte resultatet. Men vi samlade oss och gav väldigt givande feedback som resulterade i rollindelning, målsättning, ett eftertänksam deltagande för varje gruppmedlem. Vi hade en egen processuppföljning på torsdagen efter presentationen,där vi gick igenom vad vi tyckte va bra och dåligt som vi skulle ta med oss samt undvika vid nästa modul och uppgift. Vi kunde alla konstatera att 5 st individer med olika geografisk platser,värderingar, kunskap, retorik bör öva FÖR MÅNGA gånger på en presentation. En arbetsprocess bör och skall vara mer effektiv, framför allt för att tid för reflektion skall få plats. Den fina dynamiken, och glädjen i gruppen är något vi alla skall ta med oss. Vi står alla enade vid fronten och säger Vi är starkare i grupp och resultatet blir så sjukt bra!

Kommentarer
Postat av: ola

jag har inte hunnit läsa det du skrivit, men gillade att du länkade till kostiga länkar i ett tidigare inlägg. hursom, jag tänkte återkomma och läsa mer sen. yo!

2008-09-05 @ 16:27:15
URL: http://jagvilltillaruba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0