Dyslexi,analfabet och meningsuppbygnad..Fuck it

Ni läser, ni gillar det, får ta del av tankarna. Men ärligt, din lilla meningsnasizt de kliar i fingrarna och tankarna ligger kanske mer kring hur jag stavat till "korruption" (by the way jag fick googla för att hitta rätt stavelse) än hur jag för egen vinning mutar/hotar mina vänner till att tala gott om mig.
Men de är så här jag är och de kommer bara bli bättre och sämre. Bättre för er som roas av det, sämmre för er som tycker det är jobbigt och inte har intelligens nog att läsa mellan raderna. Så Gabbe med andra ord, en sedel innehåller 92 % SPÅR av kokain och 14 % SPÅR av heroin. Nu ligger ju Gabbe i den ligan som fattar vad jag menar när jag säger "hon" i stället för "henne" och "he" istället för att "jag lägger den här."


De är ju ett problem jag har,men som med så mycket annat i mitt liv så har jag bestämt mig för att acceptera denna "bristen" och göra något bra av det.
Men jag måste få ställa en fråga, denna frågan har jag hört från någon annan, men jag tycker verkligen att det är en fråga för över väsen eller gubbar på höga stolar att tänka över.
Hur i helvete tänker du när du väljer att göra stavelserna så svåra på två ord som beskriver stavningssvårigheter, och hurvida man kan läsa och förstå en text. Smaka på dyslexi och analfabet. Nog fan följer alltid  "alltid stavas alltid med två T "  med från skolan och fröken, men de är ju logiskt. Eller va säger ni..

 

Ja i dag blir de en kram til er alla, ordmärkare, akademiker eller blind!

 

 


Kommentarer
Postat av: gabbe

haha trevligt att bli nämnd i din blogg även om jag spår ett spår av bitterhet, ordvits, sjuuukt roliga sådanna i I ditt ansikte på 5:an för övrigt.

Eftersom jag blir nämnd som ordmärkare så tänker jag fortsätta lite till.

Har lite svårt att avgöra om du är dryg eller inte, svårt så här över internet att avgöra men jag anar det.

Utan att ha läst någon som helst fakta så anar jag i alla fall att det är ca92% av sedlarna som innehåller spår av kokain. alltså inte "en sedel innehåller 92 % SPÅR av kokain och 14 % SPÅR av heroin" som du skrev nu. Men jag anar som sagt att du vill få mig att nappa, vilket jag iofs gjorde.

När jag nu ändå skriver ska jag passa på att säga att jag gillar att läsa din blogg och att dina stavfel inte gör att att jag saknar dig ett endaste dugg mindre.





2008-09-16 @ 01:02:52
Postat av: gabbe

Som ordmärkare borde jag kanske ha kontrolläst igenom mitt inlägg...

Tycker ändå att sista stamningen har sin charm

puss och kram

2008-09-16 @ 01:09:16
Postat av: ola wikström

jag håller med gabbe, äntligen blev det rätt, det här med sedlarna, skönt att ha rett ut det.

2008-09-18 @ 00:52:42
URL: http://jagvilltillaruba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0