höstdepp med nypepp på tunnelbanan

I dag talade vi om tillfälligheter, tillfälligheter som te.x att jag tänker på en person,  just då denna studen ringer denne någon. Något som varit förekommande samtlasämne den senaste tiden är tunnelbanan, då jag och 4 andra personer i min klass just nu bygger en affärside på just detta grafisk tema. De är då inte för intet man börja observer människors betenden runt om kring en, framförallt på den ljuva tunellbana.. Denna ständigt ångest framkallande plats, de finns alltid människor som är på väg till eller från något. De är olika individer med trevliga utseenden med olika bakgrunder som du fan inte vill ha ögonkontakt med. I mina värsta sinnes stunder brukar jag sitta och le lite extra på de osköna säterna och tänka att de där sura jävlarna som står och smyg glor på mig fan inte ska komma innan för min hud.Det är en vidrig tanke, inte så ärligt och fint men tillfredställande. 
I går satt jag återigen på ångesttuben och gungade fram och tillbaka, det var vid en av de förekommande tvärnitarna som jag med en svuung kastade upp huvdet och såg en man. Han hade speciella karaktärsdrag. Mannen hade svart lång skinrock, mörka mexikanska drag, stora booots och stor svart cowboy hat. Min stundande uppfattatning var att  mannen var relativt kort, och lite satt, men efter närmare beskådning insåg jag att han hade intagit en position som lurade mitt öga. Han satt med bene brett isär och ihopsjunken. Varför tänkte jag? det såg inte så bekvämt ut! De va då jag uppmärksammade att han stirrade på den lille personen mitt i mot, denna lilla person som var en exact kopia av mannen. Efter att nyfiket följt dem, såg jag att de va innne i en form av duell, de var verkligen cowboys och de satt inte på tunelbanan utan stog i solnedgången på den dammiga gatan i vildavästern. Jag insåg dåå tre saker, jag är en av de där perosnerna som just nu stirrar mig blind, men jag ler och detta med en riktigt glädje i kroppen. Tanke tre jag kom fram till att detta var ett brilljant sett att komma bort från ångesten!! återkommer snart!

Tjopp

Kommentarer
Postat av: per

hur kan du dissa tunnelbana? dt är juh the shit, så länge man får sitta ner dvs. Kolla på alla människor o fundera på vad dt är för personer. få ögonkontakt me nån söits o fyra av ett leende o få ett tillbaka. skratta åt alla fula jävlar, smyglyssna på alla fjortisar, höra alla sköna knods fråga massa frågor o berättar massa saker för föräldrn. helt lovely helt enkelt.

bli bättre på blogga ffs btw. lol

2008-11-20 @ 00:03:07
Postat av: maja

haha vi har ju diskuterat detta,, du måste läsa slutklämmen per och skippa förkortningarna,, de är idiotikst=)

2008-11-24 @ 21:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0